Stvarno drugačiji kontrolni zadatak iz matematike

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, V-VIII / 19.11.2020

Stvarno drugačiji kontrolni zadatak iz matematike

Koristimo životne situacije da pronađemo matematička rešenja

U stvarno drugačijoj osnovnoj školi nastavnici se trude da svakodnevno pred učenike postavljaju nove izazove koji, pored provere i sticanja novih znanja i veština, u njima bude i dodatnu motivaciju i želju za timskim radom i uspehom.

Primer takve prakse je jedan neobičan kontrolni zadatak iz matematike gde se imitira jedna životna situacija. Kao što to biva u životu – ne postoji tačna formula za rešenje problema. Međutim, postoji ono što vas iz problema izvlači. Upravo za time je trebalo da tragaju savremeni mališani koristeći svoje vijuge i da na kraju upišu tražena matematička rešenja.

Matematika plus internet istraživanje jednačina uspešno su ih doveli do odgovora. Pogledajte na koji način je sproveden kontrolni i kakvi su utisci učenika.

Vođeni timskim i takmičarskim duhom, koristili su prethodna matematička znanja

Koliko je bazalni metabolizam Nikole Jokića, koliko kalorija potroši za vreme utakmice i koliko bi morao da jede da bi nadoknadio energiju koju je potrošio na utakmici – su bili segmetni zadataka koji su podrazumevali istraživanje na internetu i dolaženje do podataka. To je otvoreni tip kontrolnog zadatka gde, praktično, nema egzaktnog odgovora. Ali, i te kako, postoji proces istraživanja, povezivanja brojki, i često smeha. Što stvara jednu opuštenu atmosferu u računanju.

Učenici posebno ističu da im se dopada aktuelnost sadržaja i mogućnost da matematiku uče kroz igru. Zapravo, ovo je više od matematike.

STEAM učenje – interdisciplinarno učenje za budućnost

STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) predstavlja koncept obrazovanja koje upućuje na usavršavanje školaraca u pet veoma važnih akademskih disciplina: nauci, tehnologiji, inženjeringu, umetnosti i matematici. Ovakav način školovanja podjednako je efikasan za svaku od pomenutih oblasti, pre svega jer se bazira na razvijanju kreativnosti, inovativnosti i kritičkog mišljenja. Upravo to i čini časove matematike interdisciplinarnim.

STEAM učenje najbolju primenu ima upravo kod dece uzrasta od 7 do 14 godina. Poznato je da su deca u ovom periodu odrastanja prirodno radoznala, što ih čini malim naučnicima i inženjerima. Kroz podsticajne časove u specijalno dizajniranom okruženju vaš osnovac ili srednjoškolac biće podstaknut na istraživanje, postavljanje pitanja, sistematičnost, kreativnost i logičko razmišljanje.

Kroz savladavanje zanimljivih projekata, ovoga puta iz matematike, deca stvaraju temelj za efikasnije usavršavanje u brojnim oblastima.