Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2020/11/glavna.jpg)
Edukacija o zdravoj ishrani po sistemu „učenici za učenike”
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 06.11.2020
Edukacija o zdravoj ishrani po sistemu „učenici za učenike”
Jedan od najzanimljivijih časova iz oblasti vršnjačke edukacije održali su drugaci
Izuzetno važan obrazovni segment u Savremenoj je vršnjačka edukacija. Aktivnost je ovog puta bila sprovedena po sistemu „učenici za učenike”.
Tako su mališani iz drugog i trećeg razreda, članovi kulinarske sekcije, bili gosti odeljenjima I-1 i I-2 sa ciljem prenošenja znanja o zdravoj ishrani. Iako su na prvi pogled isuviše mali da bi imali napredna znanja o ishrani, zaista je pažnje vredno ono što savremeni drugaci rade i znaju. Zahvaljujući aktivnostima koje sprovode u kulinarskoj sekciji, oni su za kratko vreme dosegli visok nivo poznavanja pripreme, obrade i nutritivne vrednosti namirnica.
Mališani su dobili neophodna znanja o ishrani koja će im trebati celog života
Kao retko ko u njihovoj generaciji koja odrasta i školuje se u Srbiji, oni su u Savremenoj osnovnoj školi prošli kroz faze u kojima su usvojili znanja o važnosti pravilne ishrane, zdravim navikama, selekciji zdravih namirnica u odnosu na one koje ponekad imaju više štetna nego korisna dejstva. Pa i o pripremi (zasad jednostavnih) jela, bontonu pri jelu i načinima na koje se neko jelo može servirati.
To je svakako već sada značajno za njihov život, a tek će im koristiti u narednom periodu. Bitno je da su temelji postavljeni, a to znači da su stavovi, ponašanje i znanja koje imaju o ishrani na mestu i predstavljaju adekvatnu osnovu za građanje pravilnog odnosa prema ishrani, odnosno prema samom sebi i sopstvenom okruženju.
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2020/11/mala_slika1.jpg)
Vršnjačka edukacija za razvoj osnovnih životnih veština
![](https://www.savremena-osnovna.edu.rs/wp-content/uploads/2020/11/glavna.jpg)
Ima li veće sreće od one kada svoje znanje sa nekim podeliš? Sva ona znanja koja su učenici drugog razreda sticali od svoje učiteljice sada su obnovili i utvrdili na najbolji mogući način – postali su mali predavači! Otišli su do susedne učionice, do najmlađih kolega, učenika prvog razreda, i pričali im o praktično svemu onome što su naučili.
Govorili su na iznenađujuće zreo način, sa mnogo motivacije i želje da znanje podele.
Šta je najzdravije jesti objasnili su kroz „piramidu ishrane” od kartona, koju su sami napravili. Šarene namirnice su klasifikovane po tome koliko su korisne i (ne)potrebne organizmu.
S druge strane, prvaci su tokom edukativne obuke pokazali izuzetnu spremnost za saradnju, otvorenost za rad i kreativnost. Mnogi od njih su već usvojili osnovne ideje o zdravoj ishrani, a kroz ovaj vid vršnjačke edukacije sada su na njima razumljiv način – od nešto starije dece – iz prve ruke dobili savete i znanja o tome šta sve podrazumeva zdrava ishrana.
Ovako je izgledalo: