Edukacija o zdravoj ishrani po sistemu „učenici za učenike”

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 06.11.2020

Edukacija o zdravoj ishrani po sistemu „učenici za učenike”

Jedan od najzanimljivijih časova iz oblasti vršnjačke edukacije održali su drugaci

Izuzetno važan obrazovni segment u Savremenoj je vršnjačka edukacija. Aktivnost je ovog puta bila sprovedena po sistemu „učenici za učenike”.

Tako su mališani iz drugog i trećeg razreda, članovi kulinarske sekcije, bili gosti odeljenjima I-1 i I-2 sa ciljem prenošenja znanja o zdravoj ishrani. Iako su na prvi pogled isuviše mali da bi imali napredna znanja o ishrani, zaista je pažnje vredno ono što savremeni drugaci rade i znaju. Zahvaljujući aktivnostima koje sprovode u kulinarskoj sekciji, oni su za kratko vreme dosegli visok nivo poznavanja pripreme, obrade i nutritivne vrednosti namirnica.

Mališani su dobili neophodna znanja o ishrani koja će im trebati celog života

Kao retko ko u njihovoj generaciji koja odrasta i školuje se u Srbiji, oni su u Savremenoj osnovnoj školi prošli kroz faze u kojima su usvojili znanja o važnosti pravilne ishrane, zdravim navikama, selekciji zdravih namirnica u odnosu na one koje ponekad imaju više štetna nego korisna dejstva. Pa i o pripremi (zasad jednostavnih) jela, bontonu pri jelu i načinima na koje se neko jelo može servirati.

To je svakako već sada značajno za njihov život, a tek će im koristiti u narednom periodu. Bitno je da su temelji postavljeni, a to znači da su stavovi, ponašanje i znanja koje imaju o ishrani na mestu i predstavljaju adekvatnu osnovu za građanje pravilnog odnosa prema ishrani, odnosno prema samom sebi i sopstvenom okruženju.

Vršnjačka edukacija za razvoj osnovnih životnih veština

Ima li veće sreće od one kada svoje znanje sa nekim podeliš? Sva ona znanja koja su učenici drugog razreda sticali od svoje učiteljice sada su obnovili i utvrdili na najbolji mogući način – postali su mali predavači! Otišli su do susedne učionice, do najmlađih kolega, učenika prvog razreda, i pričali im o praktično svemu onome što su naučili.

Govorili su na iznenađujuće zreo način, sa mnogo motivacije i želje da znanje podele. 

Šta je najzdravije jesti objasnili su kroz „piramidu ishrane” od kartona, koju su sami napravili. Šarene namirnice su klasifikovane po tome koliko su korisne i (ne)potrebne organizmu.

S druge strane, prvaci su tokom edukativne obuke pokazali izuzetnu spremnost za saradnju, otvorenost za rad i kreativnost. Mnogi od njih su već usvojili osnovne ideje o zdravoj ishrani, a kroz ovaj vid vršnjačke edukacije sada su na njima razumljiv način – od nešto starije dece – iz prve ruke dobili savete i znanja o tome šta sve podrazumeva zdrava ishrana.

Ovako je izgledalo: