CARE2LEARN: Savremena učesnik još jednog Erasmus projekta

/ / Blog, CARE2LEARN, Erasmus+, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 05.11.2021

CARE2LEARN: Savremena učesnik još jednog Erasmus projekta

Podrška razvoju veština kod dece predškolskog uzrasta

Savremena osnovna škola, zajedno sa trening centrom sa Kipra „Empasys” i Zagrebačkim sveučilištem, dobila je priliku da učestvuje u Erasmus projektu koji nosi naziv CARE2LEARN, čiji je cilj razvoj ključnih kompetencija dece predškolskog uzrasta i roditelja kroz zajedničke aktivnosti.

PRILIKA DA SAVREMENA JOŠ JEDNOM ZABLISTA I DOKAŽE ZAŠTO VAŽI ZA NAJMODERNIJU ŠKOLU U REGIONU

Spremnost za polazak u školu obuhvata socijalnu zrelost i razvijanje veština kako bi dete savladalo sve barijere u procesu školovanja.

Glavni cilj projekta CARE2LEARN, čiji je koordinator udruženje roditelja „Step by step”, jeste da kroz gejmifikaciju, odnosno zajedničke aktivnosti deca i roditelji razviju veštine koje će ih pripremiti za sledeći korak – polazak u osnovnu školu. Pored roditelja, biće uključeni i vaspitači i nastavnici, što će pružiti dodatnu podršku predškolcima.

Svako dete ima prirodnu potrebu za istraživanjem, učenjem i druženjem. Pred polazak u školu važno je podstaknuti dete da ojača svoje socioemocionalne kompetencije. Uključivanje dece kroz aktivnosti projekta CARE2LEARN pružiće im priliku da izgrade odnos prema drugima i pripreme se za prelazak iz predškolskog u školski svet.

Prvo će se kroz istraživanje, koje će sprovesti međunarodni projektni tim, definisati ključne kompetencije dece neophodne za uspešan prelazak iz vrtića u osnovnu školu, kao što su: fina motorika, pažnja, prostorna orijentacija, samostalnost, kao i pripremne veštine za čitanje i uvodne matematičke veštine.

Polazak u školu predstavlja novo životno iskustvo i za roditelje. Takođe će se definisati i ključne kompetencije koje roditelji predškolaca treba da poseduju da bi pružili adekvatnu podršku razvoju svoje dece u ovom periodu tranzicije iz predškolskog obrazovanja u školu. Utvrdiće se i aktivnosti kojima će biti pružena podrška, kako deci tako i roditeljima.

DIGITALNI PRISTUP ZA USAVRŠAVANJE KOMPETENCIJA

Tokom projekta biće napravljena mobilna aplikacija koja će sadržati opis ključnih kompetencija i alate za njihovu evaluaciju, kao i igre za unapređenje ovih kompetencija. To će biti aplikacija i za roditelje, kroz koju će ujedno dobijati i literaturu i savete oko veština koje treba da razviju, kako kod sebe tako i kod svojih mališana.

Na ovim materijalima radiće međunarodni tim psihologa, vaspitači, pedagozi i sve će biti bazirano na najnovijim rezultatima istraživanja u oblasti razvojne pedagogije i obrazovanja, kao i na principima pozitivnog roditeljstva.

Posebna pažnja biće usmerena na porodice koje su u riziku od odbacivanja, bilo na nacionalnoj ili socioekonomskoj bazi, bilo na bazi geografske udaljenosti.

ZNAČAJ ERASMUS PROJEKATA

Erasmus+ je vodeći program EU u oblasti obrazovanja, obuke, mladih i sporta. Cilj ovog programa je da unapredi i podrži razvoj svih nivoa obrazovanja, ojača vezu između neformalnog i formalnog učenja i osnaži vezu obrazovanja sa svetom rada.

U fokusu Erasmus+ programa je jačanje potencijala mladih za aktivno učestvovanje u društvu i razvoj liderskih veština, solidarnosti i razumevanja.

U periodu od 2014. do 2020. godine Erasmus+ program je doživeo veliki uspeh. I dalje se teži tom uspehu, upravo da bi društvo postalo kvalitetnije. Jedan od projekata koji pripadaju Erasmus+ programu je i CARE2LEARN, koji se sprovodi s ciljem razvoja veština kod dece predškolskog uzrasta.

Deca koja žele da jednog dana postanu visokoškolovani ljudi na vreme bi trebalo da steknu veštine i kompetencije koje će im olakšati dinamičan razvoj. Savremena je škola u kojoj se kontinuirano i nesebično implementiraju nove ideje i kreativna edukativna rešenja poput projekta CARE2LEARN.

Ovaj tridesetomesečni poduhvat će učenike, roditelje i nastavnike Savremene dodatno sprijateljiti, povezati, obogatiti novim iskustvima i znanjima. Zajedničkim snagama daće nemerljiv doprinos razvoju celokupnog nastavnog procesa.