Test za roditelje

Test za roditelje

Obrazovne institucije
Obrazovni servisi

Koracima kulture: poseta Muzeju Savremene Umetnosti u Beogradu

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Učionica bez zidova, V-VIII, Životne veštine / 26.01.2021

Koracima kulture: poseta Muzeju Savremene Umetnosti u Beogradu

Savremeni osnovci imali su prilike da posete ekskluzivnu svetsku izložbu

Poseta ustanovama kulture i časovi izvan učionica su česta praksa savremenih osnovaca, koji su ovom prilikom otišli na jednu neobičnu postavku: prvu izložbu visoke mode u beogradskom Muzeju savremene umetnosti.

Oni su imali priliku da prisustvuju izložbi „Ljubav je ljubav: radost venčanja za sve” Žana Pola Gotjea, nastaloj kao finale izložbe „Modni svet Žana Pola Gotjea: od trotoara do modne piste”, koja je proputovala ceo svet i privukla izuzetno veliki broj ljudi.

Učenici Savremene osnovne škole stigli su u jedan od najlepših muzeja na ovim prostorima vidno uzbuđeni, sa predznanjem da je ova izložba u osnovi jedan neobičan koncept. S jedne strane se promoviše visoka moda, ali je zapravo reč o društvenoj ulozi mode. Tako ova postavka u osnovi šalje snažnu socijalnu poruku slobode i tolerancije.

Ova, prema mišljenju mnogih, najraskošnija umetnička izložba čuvenog francuskog kreatora povezuje brojne kulture i potkulture i podstiče raznolikost. Inače, ona predstavlja i konačni Gotjeov oproštaj od sveta mode. A za Muzej savremene umetnosti izložba je bila prilika da stane rame uz rame sa najvećim svetskim muzejima koji na sličan način prilaze angažovanoj kulturi, dovodeći je u vezi sa porukama koje šalje visoka moda.

OSNOVCI SU IMALI PRILIKU DA USVOJE ZNAČAJNE KULTURNE OBRASCE

Sve polazi od dobrog i temeljnog obrazovanja, a takvo obrazovanje je usko povezano sa poznavanjem kulture i umetnosti. Savremena osnovna škola se, posebno u okviru časova likovne kulture, pridržava ovog principa. U konkretnom slučaju učenici su zajedno sa nastavnicom imali priliku da detaljno analiziraju umetničke aspekte ove izložbe i da iznesu svoje stavove, komentare i utiske.

A utisci su bili veoma pozitivni, dok su komentari ukazivali na zaista visok nivo poznavanja likovne umetnosti: oni su obratili pažnju na brojne umetničke postupke i komentarisali ih, zajedno sa nastavnicom. Posebno su naglasili aspekt koji ova izložba promoviše, a to je borba za raznolikost i ljudska prava.

Ono što su naglasili kustosi izložbe, prepoznali su i učenici. Gotje nije samo modni brend nego ideja jednakosti, ideja podrške, ideja raznolikosti i tolerancije, a ako iko treba da promoviše toleranciju u društvu, to su umetnici. Umetnost je sveobuhvatna i slobodna. Tiče se emocija, ličnog izražavanja i kritičkog mišljenja.

Savremena osnovna škola je još jednom pokazala da su zanimljivi časovi u „učionici bez zidova” od višestruke koristi i nastavila da bude inspirativna sredina koja podstiče kreativnost i kulturni razvoj svojih učenika i van učionice.