Math&Move: Krećemo se u ritmu brojeva!

/ / Blog, Erasmus+, I-IV, Kombinovani, Math&Move, Nacionalni, Uncategorized / 22.02.2023

Math&Move: Krećemo se u ritmu brojeva!

Pokretom zasnovano učenje za bolje razumevanje matematičkih pojmova i operacija

Matematika i STEM obrazovanje uopšte imaju negativnu reputaciju jer ih učenici doživljavaju kao babarogu. Ovaj fenomen u istraživanju obrazovanja nazvan je „matematička fobija” i manifestuje se kroz anksioznost i strah koji ometaju decu u rešavanju matematičkih problema.

 

Ovo pitanje je istaknuto u nalazima međunarodnih studentskih anketa kao što su PISA ankete Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj, a najnoviji izveštaj iz 2018. pokazuje da u EU-27 oko 23% petnaestogodišnjaka ne dostiže čak ni osnovne nivoe veština iz matematike i prirodnih nauka. Slabi rezultati posebno preovladavaju među učenicima sa socioekonomskim nedostacima i onima sa poremećajima učenja, kao što je diskalkulija. 

Izveštaj Euridike iz 2022. skreće pažnju na ove nalaze i naglašava da „način na koji se nastava matematike i prirodnih nauka odvija u školama u velikoj meri utiče na stavove učenika prema ovim predmetima, kao i na njihovu motivaciju za učenje i, samim tim, na njihov uspeh.” Na osnovu toga, pokrenuli smo jedinstven projekat koji okuplja zemlje iz različitih regiona Evrope (Belgija, Francuska, Grčka i Srbija) sa ciljem da se inovativnim nastavnim metodama i resursima reši problem anksioznosti i slabih postignuća iz matematike. 

Projekat „Math&Move” će povezati apstraktne matematičke pojmove sa konkretnom stvarnošću učenika uzrasta 6–9 godina korišćenjem pokreta i storitelinga. Projekat se zasniva na pružanju učenicima opipljivih aktivnosti (bilo kroz pokrete celog ili delova tela) koje tradicionalne matematičke instrukcije stavljaju u određeni kontekst koristeći primere koji aktiviraju njihovu maštu i na taj način smanjuju stres povezan sa učenjem matematike. Na ovaj način, multidisciplinarni pristup ovog projekta takođe će istovremeno dopreti do raznolikog skupa učenika baveći se različitim inteligencijama: vizuelno-prostornom, verbalno-lingvističkom, logičko-matematičkom i telesno-kinestetičkom.

Osim toga, kako bi se osiguralo da veliki broj učenika može imati koristi od naših resursa, svi materijali će biti dostupni besplatno, uključujući e-knjige koje će sadržati uvodne priče o časovima matematike uz kinestetičko učenje. Na ovaj način, oni će biti primenljivi za upotrebu ne samo u kontekstu formalnog obrazovanja, već i kod kuće sa porodicom i prijateljima. Takođe ćemo dati prioritet uključivanju učenika sa fizičkim hendikepom, dispraksijom i diskalkulijom tako što ćemo predstaviti adaptacije svih pokreta koje mogu lakše da ponove i prate. 

Ovaj 24-mesečni projekat pokrenut je u oktobru 2022. godine, a trud svih partnera je već prisutan kako bi se pružila podrška prilagođena potrebama i učenika i njihovih nastavnika da bi se ulilo veće samopouzdanje i podstakla ljubav prema učenju matematike. 

Pratite vesti u vezi sa kreiranjem svih ovih resursa projekta i pokretanjem veb-sajta našeg projekta!

Bibliografija:

European Education and Culture Executive Agency. (2022). Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools. Publications Office. https://data.europa.eu/doi/10.2797/031821 

OECD. (2019). PISA 2018 Results (Volume I): What Students Know and Can Do. OECD. https://doi.org/10.1787/5f07c754-en