Učenje kroz pokret

Razvoj matematičkih veština pomoću kinestetičkih tehnika

Projekat Math&Move, namenjen učenicima uzrasta od 6 do 9 godina, deo je Erasmus+ projekta čiji je cilj korišćenje kinestetičkih tehnika za bolje razumevanje apstraktnih matematičkih pojmova. Učenjem kroz igru i pokrete sopstvenog tela, učenici aktiviraju maštu prilikom usvajanja matematičkih znanja i okreću se kreativnijem rešavanju problema.

Već postoji nekoliko inicijativa koje povezuju govor tela sa učenjem u Francuskoj i vredne su pažnje. Lara Tomas, matematičarka i univerzitetski profesor, koristi govor tela da učenicima i mladima na plesnim radionicama „ Danse tes Maths” predstavi koncepte kao što su pravi uglovi, krugovi, vektori i matrice. Predstave i video-snimci povećavaju zadovoljstvo i stvaraju prilike za povezivanje sa širom publikom u kontekstu plodonosne razmene.

Matematičarka Mari Luisier u radionici oživljava matematiku svojim muzičkim pripovedačkim emisijama, svojim geometrijskim tkanjem, svojim pahuljama, kao i izradom radionica koje zaokupljuju maštu i telo da stvaraju lepotu.

Bivša učiteljica Karel Martin bavi se kineziologijom – skupom nežnih tehnika za održavanje ili vraćanje sveukupne ravnoteže dece o kojoj brine. Na osnovu tehnika vežbanja za mozak i nedavnih neuroloških istraživanja, Karel osmišljava prilagođene protokole za svakog svog malog pacijenta kako bi se oslobodio blokada, radi sa njima na refleksima i nudi im mogućnost da ponovo otkriju radost učenja.

Kroz internet program pod nazivom „Maths en mouvement”, koji učenicima predlaže vežbe da se igraju i kreću, inicijative kao što su one koje je pokrenuo blog Profissime upotpunjuju sve ovo, ali su i dalje daleko od potpune slike. 

Razvijanje tehnika i protokola koji će omogućiti mladim ljudima da uče na jednostavan i prirodan način je put da im ponudimo mogućnost da im gradivo bude prihvatljivije. Pozivanje na pokret u svrhu učenja omogućava da se pokrene telesna inteligencija i probudi intuicija. Na taj način nauke, naročito matematika, prestaju da budu apstraktne i pretvaraju se u predmet zadovoljstva i razmene. Projekat „Math&Move” će odgovoriti na ovaj problem tokom 24 meseca stvaranjem, za veću dobrobit svih, panela slobodno dostupnih alata koji će učenicima i odraslima pomoći u tome.