Reportaza o vulkanima

Savremena reportaža V-2 o vulkanima i zemljotresima

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 05.05.2022

Savremena reportaža V-2 o vulkanima i zemljotresima

Zanimljivija i drugačija obrada gradiva iz geografije

Učenicima petog dva podeljene su uloge i scenario za realizaciju Savremene reportaže o vulkanima i zemljotresima. Učenici su se poneli kao pravi profesionalci i zajedno sa svojim nastavnikom Markom Ostojićem realizovali predivan čas u kom su puno toga naučili kroz igru. 

Na samom početku časa učenici su sa nastavnikom prikupili sve potrebne materijale i rekvizite kako bi realizovali sam ugledni čas i upustili se u još jednu zanimljivu avanturu.

Terenski voditelji su imali svoje sagovornike (po dva učenika) koji su imali zadatak da opišu svoje impresije i okolinu nakon erupcije vulkana ili cunamija koje su preživeli. Na taj način, svi učenici su imali priliku da zamisle da li postoje određene pojave koje bi mogle da ukažu na erupciju vulkana ili udara cunami talasa, ali i njihove posledice.

Pano o vulkanima

Ostali učenici su bili podeljeni u 4 grupe, od kojih su 2 grupe imale zadatak da naprave pano o vulkanima, odnosno pano o zemljotresima i cunami talasima. Oni su glumili učenike Osnovne škole Savremena. Njihov zadatak je bio da sa naučne strane objasne kako dolazi do vulkanske erupcije, koji su delovi vulkana, navedu poznate aktivne vulkane i pojasne pojavu zemljotresa.

Druge dve grupe su nacrtale panoe, koji su predstavljali pozadine za terenske voditelje, kako bi se stekao utisak da su oni na licu mesta.

Imali smo i gosta iznenađenja

Nastavnica srpskog jezika je bila gost projekta, njena uloga je bila voditeljka vremenske prognoze koja kroz niz pogrešnih činjenica i pretpostavki navodi učenike da primene gradivo koje su obradili kroz projekat na ispravan način.

Nakon toga su učenici mogli da se uključe u program uživo i postave pitanja voditeljki vremenske prognoze ili joj sugerišu na greške koje je napravili tokom vođenja programa. Potom je nastavnik geografije sistematizovao gradivo i ponovio ga sa učenicama koji su izrazili oduševljenje projektom i želju za sličnim budućim načinom obrade gradiva.