Djaci uče geografiju uz pomoć virtuelne realnosti

Savremeni osnovci uče pomoću najnaprednije VR tehnologije

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 24.01.2020

Savremeni osnovci uče pomoću najnaprednije VR tehnologije

Kad smo bili mali, maštali smo o tome da putujemo kroz vreme, da budemo u ulogama superheroja uz koje smo odrastali ili da se „družimo” sa životinjskim vrstama koje više ne postoje. Za nas su to bila samo obična dečja sanjarenja, ali sada smo u situaciji da svojoj deci pružimo mogućnost da dožive sve ono što mi nismo mogli, i to tako što ćete vi biti na svom radnom mestu, a vaša deca će u Savremenoj osnovnoj školi moći da odlete na Mars ili zakorače izvan Mlečnog puta, posete praistoriju i upoznaju se sa dinosaurusima, uče o ljudskom telu iz perspektive ćelija ili otkriju neistražene dubine okeana. I još mnogo toga.

Kako? Vrlo jednostavno, pomoću virtuelne realnosti!

Učenik koristi VR tehnologiju

Šta je virtuelna realnost (VR)?

Prema definiciji Vikipedije, virtuelna realnost, strogo naučno posmatrano, jeste skup tehnologija koje se, u jednom smeru, koriste za sintetizaciju autentičnog sklopa vizuelnih, zvučnih, dodirnih, a ponekad i drugih čulnih iskustava (na primer, gubitak ravnoteže) kako bi pružile iluziju da praktično nepostojeće stvari, definisane i smeštene samo u računarskoj memoriji, mogu da se vide, čuju, dodirnu i osete na neki drugi potreban način.

S druge strane, praktično gledano, to je budućnost koja je u Savremenoj osnovnoj školi sadašnjost, a koja će vašoj deci, ali i svima nama pomoći da što bolje upoznamo prošlost, u svrhu što boljeg kreiranja vremena koje je pred nama.

Uostalom, vama i vašoj deci u ovom trenutku nije važno kako virtuelna realnost nastaje, već gde se nalazi, a nalazi se u Savremenoj osnovnoj školi i na usluzi je svim našim učenicima.

Uz VR učenje je brže i lakše

Više od 60 godina trajao je razvoj virtuelne realnosti kakvu danas poznajemo i koja nam omogućava brz i efikasan proces edukacije. Ovaj način učenja godinama je već implementiran u obrazovne ustanove u Evropi i svetu, a Savremena osnovna škola ga je prva u regionu uvrstila u svoj sistem obrazovanja.

Devojčica uči pomoću VR tehnologije

Odlučili smo se za to jer naučna istraživanja, a među njima i ona sprovedena na Univerzitetu Merilend, pokazuju da se kroz ovaj način učenja znatno poboljšava nivo usvajanja znanja. Konkretno, kod čak 40 odsto učesnika uočeni su bolji rezultati nakon što se proces učenja odvijao pomoću VR tehnologije.

Ovo je vrlo logično i sasvim razumljivo jer naše telo i mozak trajno pamte situacije u kojima smo bili, a kroz primenu virtuelne realnosti vaša deca će zaista biti tamo gde požele.

Putovanje kroz vreme je moguće

Virtuelna realnost je od nemerljivog značaja u učenju anatomije ljudskog tela, medicina od nje ima višestruku korist, ali imaju je i matematika, biologija, istorija, geografija…

Mučili smo se, ali u isto vreme i zabavljali tokom svojih školskih dana na pomen čudnih i uvrnutih imena geografskih pojmova u Srbiji, najbližem okruženju, ali i nekim dalekim destinacijama. Lomili smo jezik izgovarajući ime jednog od najvećih aktivnih vulkana na svetu, meksičkog Popokatepetla, a vaši mališani će imati priliku da šetaju po njegovom krateru, gledaju njegove najbrutalnije erupcije i razvijaju osećaj empatije sa stanovništvom koje je u tim teškim momentima ostajalo bez svega što su gradili ceo život.

Dečak pod vodom uz pomoć VR tehnologije

Šta tek reći na činjenicu da vaše dete ima jedinstvenu priliku da poseti najznačajnija istorijska mesta i događaje na svetu, kao i da uči o planetama solarnog sistema tako što će leteti univerzumom.

Ili, šta biste dali da ste vi u njihovim godinama mogli da plivate s delfinima, ajkulama i kitovima i upoznajete podvodni svet Žila Verna udaljen 20 hiljada milja pod morem. Na sreću, oni to mogu u Savremenoj osnovnoj školi.

Kroz igru se najbolje uči

Možda vam se to ne sviđa, ali vaše dete većinu svog slobodnog vremena provodi na mobilnom telefonu ili tabletu, gde se oseća prijatno, ali to ne znači da ono neće ići napolje da se igra sa drugarima, da se neće igrati žmurke, preskakati lastiš ili skupljati sličice. Tehnologija je tekovina 21. veka i od toga se ne može pobeći, niti se to treba truditi. Treba iskoristiti njene najbolje strane za obrazovanje.

Moderna tehnologija nije nešto čega se u Savremenoj osnovnoj školi pribojavamo i od čega bežimo, već naprotiv, shvatamo koliko je ona značajna u procesu uspešnog obrazovanja. Upravo zbog toga osnovci će tokom boravka kod nas dobiti mogućnost da osete nešto mnogo moćnije, ne sluteći da kroz igru i zabavu usvajaju sva neohodna znanja iz raznih oblasti, naravno pod strogim nadzorom našeg stručnog kadra i u vrlo kontrolisanim uslovima.


Leave a Comment