Nastavnici Savremene osnovne škole o online nastavi

Savremeni učitelji i nastavnici o onlajn-nastavi: Svi složni u jednom – nedostaju im njihovi savremeni učenici

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 09.04.2020

Savremeni učitelji i nastavnici o onlajn-nastavi: Svi složni u jednom – nedostaju im njihovi savremeni učenici

Kako izgleda držanje časova u praznoj učionici? Šta učitelji i nastavnici obožavaju u nastavi na daljinu, a šta je to što im posebno fali? Kako su se savremeni predavači uklopili u novonastali sistem rada i koliko im je trebalo vremena?

Odgovore na ova pitanja pronađite u nastavku #Savremena(k)odkuće bloga.

U Savremenoj se kolege nesebično pomažu

Učiteljice Danijela Kleut i Milena Valjarević zadovoljne su sistemom rada u Savremenoj u toku vanrednog stanja, a posebno se zahvaljuju svojim kolegama i školi na pomoći u organizaciji onlajn-nastave.

Na samom početku me je ovo stanje iznenadilo, bila sam nespremna za ovaj vid nastave, ali zbog prevelikih mogućnosti koje škola pruža, podrške kolega koje se bave proučavanjem internet obrazovnih alata brzo sam se uhodala. Sad sa uživanjem pripremam materijal za onlajn-čas, jedva čekam da vidim učeničke reakcije. 

Smatam da je za moje četvrtake ovo veoma korisno u njihovom putu ka potpunom osamostaljivanju. Oni uspevaju sebi da organizuju vreme, redovno izvršavaju svoje obaveze, slobodni su u komunikaciji sa mnom i shvataju važnost celog procesa.

Danijela Kleut, učiteljica

Ovakav način rada u početku mi je doneo dosta nedoumica, ali kako je vreme prolazilo, uz pomoć svojih kolega i zahvaljujući samoj organizaciji škole, uspela sam u potpunosti da se prilagodim. 

Moj rad se ogleda u izradi materijala, odnosno prezentacija koje sadrže urađene i pojašnjene domaće zadatke. U direktnoj komunikaciji sam sa učenicima preko video-poziva, kao i za sva njihova dodatna pitanja i pomoć oko izrade domaćih zadataka. Smatram da im ovaj vid saradnje dosta pomaže i olakšava učenje u ovakvoj situaciji. 

I kasnije ćemo, kada prođe vanredna situacija, nastaviti sa primenjivanjem pozitivnih metoda ovakvog rada sa decom i tako doprineti što boljim rezultatima u savladavanju gradiva.

Milena Valjarević, učiteljica

Još jedan dokaz da deca obožavaju onlajn obrazovne aplikacije

I učiteljica Maja Matić kaže da ju je novonastala situacija iznenadila, pogotovo je bila zabrinuta oko toga kako će se odvijati učenje na daljinu, ali naglašava da uz pomoć kolega iz škole uspeva da kreira zanimljiv sadržaj za svoje učenike.

Zahvaljujući mojim dragim kolegama koje su nam omogućile aplikacije sa korisnim obrazovnim alatima i nesebično nam pružile pomoć i uputile nas kako i šta treba da radimo, učenje na daljinu odvija se bez problema. Žao mi je samo što imamo manje interakcije sa decom, ali mi je drago što sam od kolega čula pozitivne reakcije roditelja i dece.

Što se prvog razreda tiče, i deca i roditelji su oduševljeni. Pogotovo im se dopada aplikacija Zoom, jer putem nje mogu da komuniciraju sa svojim učiteljicama, a i među sobom. Mada im je bilo zanimljivo i kada su ih u početku pratili preko DL platforme. Putem kamere snimam domaće zadatke i korisne tutorijale koje mi učitelji šalju, a zatim neke postavljam na Google Classroom, a neke na DL platformu. Na osnovu odgovora koje sam dobijala putem aplikacije, primetila sam da su se deci dopali korisni linkovi koje sam postavljala. Od sledeće nedelje nas čekaju novi izazovi. Ovo je svakako jedno novo, neobično, ali korisno iskustvo za sve nas.

Maja Matić, učiteljica

Za vežbanje stranih jezika onlajn-komunikacija je uobičajena

Nastavnica engleskog jezika ili, kako je savremeni učenici zovu, teacher Melanija Savić kaže da je onlajn-nastava preko različitih platformi nešto što je uobičajeno za učenje jezika jer je interakcija najvažnija, pa makar ona bila i onlajn. 

Novonastala situacija nas je sve uhvatila nespremne. Snimanje časova je zahtevalo potpuno drugačiju organizaciju i poguralo nas je da koristimo nove alate. 

Većina đaka je veoma odgovorno pristupila ovoj situaciji i redovno učestvuje i sarađuje, kao i njihovi roditelji. Kada smo počeli da planiramo i da se dogovaramo da krenemo i sa radom onlajn pored snimanih časova, i roditelji i deca su bili veoma srećni i zadovoljni. Veoma se radujem interaktivnim časovima od sledeće nedelje!

Melanija Savić, nastavnica engleskog

Realizovan i prvi onlajn-test

Prelazak na onlajn-nastavu nije sprečio učitelje da proveravaju znanje učenika testovima.

Sa radom na daljinu krenuli smo sa ogromnom željom da našim učenicima pružimo najbolje u ovim okolnostima. Vreme nam prolazi u snimanju časova, konsultativnom radu od kuće, obučavanju za upotrebu različitih alata i aplikacija za olakšavanje rada na daljinu. 

Napravili smo Classroom „Drugaci i učiteljica” kako bismo u ovoj virtuelnoj učionici čuvali domaće zadatke, a nedavno smo uspešno održali i prvu proveru iz matematike. Svi učenici su poslali povratnu informaciju u dogovoreno vreme na mejl, a nakon toga i na Classroom.

Persida Petrović, učiteljica

Persida Petrović

Roditelji kao supervizori

Učiteljima i nastavnicima Savremene osnovne škole, pored zadovoljstva učenika, važno je da ispune i očekivanja njihovih roditelja.

Ovo je bio potpuno novi izazov, verujem, za sve, ali je protekli period učenja na daljinu protekao uspešno. Interaktivna nastava sa programa Zoom pruža dovoljno mogućnosti da se obrazovnim ciljevima pristupi sveobuhvatno – ekran se deli sa učenicima i na njemu se crta, piše, briše ili označava deo teksta. 

Deca su veoma zadovoljna ovakvim vidom nastave jer imaju kompletnu interakciju kako sa učiteljem, tako i sa drugarima iz odeljenja. Mogu da zatraže i dobiju pomoć kao da su na času. Nikad više audio-vizuelnih sredstava u nastavi nije korišćeno. Roditelji su takođe vrlo zadovoljni jer se njihovo učešće u školskim obavezama dece vratilo na stari nivo, pre prekidanja nastave. Oni sada opet imaju samo ulogu supervizora i mogu da se posvete vaspitnom radu sa svojom decom.

Mirjana Kitanović, učiteljica

Učiteljica Mirjana Kitanović

Optimalan način komunikacije sa učenicima za zadovoljstvo obe strane

Iako su se mnogi učitelji i nastavnici prvi put našli u ulozi predavača na daljinu, kod ovakvog vida nastave je ključ uspeha pronaći pravi način za uspešnu komunikaciju sa učenicima, ali i roditeljima.

Prve dve nedelje protekle su u snimanju časova bez prisustva dece, što je predstavljalo veliku odgovornost i izazov. Učenicima mlađih razreda, prvenstveno prvacima, potrebna je interaktivna nastava. Kada sam u trećoj nedelji uspostavila takav vid nastave, zadovoljstvo je bilo obostrano. 

Deca, kao i njihovi roditelji, radosno su prihvatila takav način realizacije časa. Učenici su oduševljeni što možemo da se vidimo, razgovaramo, demonstriramo… i, uopšte, radimo skoro isto kao na času u školi. Zadovoljna sam što smo pronašli način da deci približimo školu i da nastave neometano da prate nastavne sadržaje.

Branka Đurović, učiteljica

Iako su se odlično snašli u nastavi na daljinu, neki učitelji i nastavnici ne kriju da im savremeni učenici veoma nedostaju.

Kod ovakvog vida nastave ono što mi najviše nedostaje je dvosmerna komunikacija. Jedva čekam da, kao i ranije, neposredno vodim dijalog sa učenicima, slušam njihova mišljenja i navodim ih da sami zaključuju i povezuju stvari koje su u vezi sa nastavom. Uskoro ćemo to raditi zahvaljujući Google Meetovima. Oni će nam olakšati komunikaciju i ja ću svakako moći lakše da pratim njihovo napredovanje.

Dijana Šarac, nastavnica biologije

Pedagog Savremene: „Ovakva nastava podstiče samostalnost i odgovornost kod dece”

Dosta je prednosti koje ovakav vid učenja donosi deci. O tome je svoje mišljenje iznela i Nevena Radivojević, pedagog Savremene osnovne škole.

Kada je reč o izradi domaćih zadataka i učenju, ovaj vid nastave doprinosi većoj samostalnosti učenika. Naime, učenici se sami organizuju kako da izvrše školske obaveze u skladu sa sopstvenim tempom rada i mogućnostima. Uče se da preuzimaju odgovornost za svoje obaveze, kao i da prave sopstveni plan učenja. 

Takođe, imaju priliku da svoje slobodno vreme (kada ne uče) provode u okviru porodice, što može doprineti razvijanju bliskih međusobnih odnosa. Isto tako, učenici mogu usavršiti programe i aplikacije za onlajn-učenje, što će im svakako biti potrebno u daljem učenju i radu, u okolnostima sve razvijenijeg informaciono-tehnološkog društva.

Nevena Radivojević, pedagog

Nevena Radivojević

Ovakvo učenje donosi svima novi doživljaj sveta oko nas, ali i onog u nama. Do sledećeg bloga u rubrici #Savremena(k)odkuće, budite nam zdravo.


Leave a Comment