UČIONICA BEZ ZIDOVA

ZABAVNO I EFIKASNO UČENJE

Svet se višestruko promenio još u prošlom veku. Zašto je onda obrazovanje ostalo isto?

Stari sistem koji je podučavao kroz izolovane predmete između kojih učenik nije bio podstican da traži vezu – danas jednostavno nije primenljiv.

Za dublje učenje, neophodno za uspeh u 21. veku, potreban je interdisciplinaran pristup.

KAKO IZGLEDAJU ZANIMLJIVI ČASOVI?

Sećate li se faze u kojoj je vaše dete postavljalo bezbroj pitanja o svetu koji ga okružuje?

Jedno se nadovezivalo na drugo; odnosila su se na različite stvari istovremeno. Reč je o prirodnoj radoznalosti deteta koja se ogleda u tome da ono svet doživljava holistički. Za razliku od odraslih, koji znanja i činjenice razvrstavaju u odvojene kategorije, dete sve povezuje sa svim.

Sad dolazi pravi obrt:

Najuspešniji savremeni metodički pristupi utvrdili su da je takav pristup učenju najefikasniji i najprilagođeniji potrebama 21. veka.

Reč je o multidisciplinarnom učenju.

Umesto da se određena tema predaje samo na jednom predmetu, ona se učeniku izlaže i iz perspektive drugih predmeta. Tako se, na primer, o Drugom svetskom ratu ne uči samo na časovima istorije, već se on sagledava i iz perspektive geografije, matematike, književnosti.

Interdisciplinarni pristup nastavi takođe podstiče saradnju učenika i nastavnika u grupama gde se diskutuje o fenomenima koji se proučavaju.

Zanimljivi časovi

Na taj način učenik se ohrabruje da razumeva veze između različitih događaja i pojava i tako stekne celovitu sliku o svetu.

Cilj je da učenik bude sposoban da znanje stečeno u školi primeni u praktičnim situacijama i realnim uslovima.

Korelacija u nastavi predstavlja jedan od najnaprednijih metodičkih pristupa koji priprema učenike za 21. vek, a mape znanja (istraživačke mape) omogućavaju deci da razumeju povezanost između matematičkih, naučnih i društvenih tema.

Zahvaljujući softveru koji koristimo u Savremenoj osnovnoj školi, učenici mogu da se kreću kroz mrežu tema. Klikom na određeni pojam, otvaraju se drugi pojmovi iz različitih oblasti koji su sa njim u vezi. Svaki pojam sadrži informacije o sebi u vidu lekcije, a i časovi u Savremenoj su isto tako povezani.

Tako učenik na jednostavan i savremen način ima priliku da koristi interdisciplinaran pristup.

 

ZABAVNA MATEMATIKA

Učenje matematike za mnoge đake predstavlja aktivnost kojoj se i ne raduju previše.

Ali zašto matematika ne bi bila zabavna matematika?

U Savremenoj osnovnoj školi primenjuju se različite igre u nastavi matematike kako bi se deci od samog upoznavanja sa brojevima i različitim matematičkim operacijama i zadacima predstavila matematika kroz igru i zabavu i na taj način sprečila početna odbojnost prema ovoj nauci.

Cilj zabavne matematike jeste da đake prvake, kao i učenike viših razreda, pripremi za usvajanje osnovnih matematičkih znanja, koja će kasnije nadograđivati u višim razredima.

Učenje matematike kroz igru i zabavu osposobljava đake za razumevanje različitih matematičkih koncepata koje će kasnije moći da primene u praksi u drugim oblastima.

Zabavna matematika približava deci ovu nauku na jedan drugačiji način gde se matematika predstavlja kroz igru i na taj način se podstiče veće interesovanje za matematičko obrazovanje i dečja radoznalost za različite računarske operacije.

Kako bi se matematika što bolje naučila i razumela, u Savremenoj osnovnoj školi koristi se najmodernija tehnologija koja pomaže da se nova matematička znanja što lakše usvoje i primene. Pomoću različitih robota koji se koriste u nastavi đaci će usvojiti i razviti dodatna znanja iz matematike. Na ovaj način matematika se predstavlja kao jedna zabavna aktivnost koja pomaže da se formira naučni pogled na svet.

ucenje matematike kroz zabavu

Predavači u našoj školi nastoje da se kod dece razvije matematička radoznalost i da se matematika predstavi kao zabavna nauka. Kroz različite matematičke mozgalice, zabavne načine učenja brojeva i tablice množenja, zanimljive crteže i slike za usvajanje znanja iz oblasti geometrije itd. deca će veoma lako steći matematičku kulturu koja je potrebna za uspešan dalji tok obrazovanja.

Razmišljanje „out of the box”

Korelativni pristup omogućava učenicima da sintetišu znanje dobijeno iz različitih predmeta, pomaže im da razviju veštine koje se mogu koristiti u različitim disciplinama, poboljšava komunikacijske sposobnosti, uči ih samostalnosti u istraživanju. Sve ovo su osobine koje se razvijaju tokom čitavog života; stoga je veoma važno da se deci usade na samom početku njihovog obrazovanja.

Interdisciplinarnost priprema učenike za svet budućnosti, u kom će jedna od najpoželjnijih osobina biti „razmišljanje izvan kutije”, odnosno:

  • sposobnost kreativnog rešavanja problema.

Istraživanje pokazuje da korelacija u učenju:

„Učionica bez zidova” za veseo početak godine

Prva nastavna nedelja u novoj školskoj godini kod nas je počela veselo uz, sada već tradicionalnu, „učionicu bez zidova”.

OŠ ,,Savremena” priključila se akciji sadnje drveća Fondacije 1% pod nazivom ,,Drvo za budućnost”

Učenici naše škole imali su priliku da posade po drvo jasena za svako odeljenje mlađih razreda. Ukupno je posađeno 11 jasena na novobeogradskoj strani savskog keja preko puta Beograda na vodi.

Inspirativan interaktivni čas – multidiscplinarni pristup

U Savremenoj osnovnoj školi iskoristili smo lepo vreme i održali čas na otvorenom. Povezivanjem gradiva iz predmeta Svet oko nas i Građansko vaspitanje realizovali smo uzbudljiv, interaktivan i praktičan čas, koji će učenicima dugo ostati u sećanju.

Upoznajmo dizajnere solarnog drveta!

U dobu u kojem živimo pametno drveće je preko potrebno, a Savremena osnovna škola je odlučila da u svom dvorištu „posadi” jedno. Stablo sa solarnim pločama koristiće Sunčevu svetlost za generisanje energije, a sadržaji koje može da ponudi su brojni. Učenici će, koristeći stablo, naučiti sve o održivom korišćenju energije, a moći će i da […]

Kviz poznavanja srpskog jezika u Savremenoj

Poslednje nastavne nedelje u Savremenoj osnovnoj školi učenici petog razreda uživali su u sistematizaciji znanja iz srpskog jezika. Lepo vreme iskoristili su da u školskom dvorištu naprave pravi događaj kakav se viđa u profesionalnim kvizovima.

Savremeni prvaci vežbali kako da suzbiju ljutnju

Pedagog Marija Bunjevčev i psiholog Milena Tarbuk su sa učenicima I-2 i I-3 realizovale radionice u okviru projekta „Emocije na delu”. Cilj je bio da učenici nauče da identifikuju emocije koje ih obuzimaju i da pokušaju da se izbore sa njima na pravi način.

Poseta jedinstvenom Muzeju vazduhoplovstva na beogradskom aerodromu

Leteti, leteti, lepo je leteti – kaže poznata dečja pesma. A dobro je poznato da su neke od najlepših dečjih književnih tema upravo u vezi sa letenjem. Zato je bilo sasvim prirodno da se savremenim mališanima letenje približi ne samo iz umetničkog nego i iz naučnog ugla. Oni su otišli u posetu Muzeju vazduhoplovstva i […]

Doživeli smo Beograd iz najlepše perspektive – sa krova autobusa

Nije neobično da učenici Savremene vreme izvan prostorija škole provode na produktivan i originalan način. Ovog puta za njih je bilo organizovano nešto zaista drugačije: panoramsko razgledanje Beograda otvorenim autobusom.

Kalemegdanska potraga za blagom: Osvajanje slatkih nagrada uz timski duh i snalaženje u prirodi

U petak, 3. septembra, za učenike petog i šestog razreda održana je nesvakidašnja vannastavna aktivnost – kalemegdanska potraga za blagom. Učenici su bili u prilici da usvoje brojna saznanja o Kalemegdanu, najpopularnijem gradskom parku, i o znamenitostima same Beogradske tvrđave.

POJAČAVA PODJEDNAKO RAZVIJANJE LEVE I DESNE STRANE MOZGA ZA 70%
POVEĆAVA SPOSOBNOST REŠAVANJA PROBLEMA ZA 75%
POBOLJŠAVA REŠAVANJE LOGIČKIH ZADATAKA ZA 80%
OJAČAVA SPOSOBNOST UČENIKA DA PREDLOŽI VIŠE REŠENJA ZA PROBLEM ZA 85%

Dobro došli u uzbudljivi svet znanja bez granica!

Prijavite se

Upis za generaciju 2024/25. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »