Raznovrsni nastavni i vannastavni sadržaji u Savremenoj su osmišljeni tako da deca zajednički, izvan škole, upoznaju prirodu i znamenitosti grada u kojem žive, pri čemu njihova učionica postaje „učionica bez zidova”. To je koncept koji Savremena osnova škola praktikuje na osnovu uspešnih svetskih primera u obrazovanju i po kojem je ova ustanova stvarno drugačija.
Igre na otvorenom su, prema mnogim istraživanjima, nešto što doprinosi razvoju kognitivnih, motoričkih i intelektualnih sposobnosti. A često imaju veze i sa spoznajom kulture i njenih vrednosti. Zbog toga su aktivnosti na lokacijama kao što su Kalemegdan, Ada Ciganlija, Avala, posete izložbama ili muzejima – uvek koncipirane sa tom idejom.
Školske avanture u kojoj učenici iskoračuju izvan škole tiču se razvijanja svesti o očuvanju životne sredine, pri čemu Savremena osnovna postaje svojevrsna ”zelena škola”. Uobičajeno je da jednom nedeljno učenike čekaju neka nova iznenađenja i saznanja kroz vannastavne aktivnosti, posebno kada je reč o razvijanju ekološke svesti.