Za razliku od zastarelog shvatanja obrazovanja koje je podrazumevalo isti pristup za sve, savremena metodika pokazuje da je za učenje i pravilan razvoj deteta u najranijem periodu školovanja najbolji personalizovan pristup.
Ovakav pristup, koji se neguje u Savremenoj i koji je različit u odnosu na druge škole, primećuje se još tokom prvog razgovora sa detetom i njegovim roditeljima. Već u tom trenutku se pravi prvi korak ka stvaranju personalizovanog programa koji se razlikuje od deteta do deteta.
Dva su osnovna cilja koja proističu iz ovakvog pristupa obrazovanju:
- Bolje razumevanje inteserovanja, talenata i sposobnosti svakog deteta;
- Prikupljanje svih neophodnih informacija zarad formiranja savršenih odeljenja.
RAZUMEVANJE POTREBA SVAKOG DETETA
Uobičajen način obrazovanja podrazumeva da učitelji koriste potpuno isti način predavanja bez obzira na različite i složene potrebe dece u odeljenju. Takav pristup veoma često ne pogoduje ni najboljim ni onim manje uspešnim đacima, jer ne odgovara njihovim specifičnim potrebama. Posledice ovakvog sistema su očigledne: deca brzo gube motivaciju za učenje i stvaraju sliku škole kao neprijatne obaveze.
Savremena, sa druge strane, nudi duboko personalizovano iskustvo za svako dete od prvog dana. U školi se sagledavaju stvari iz ugla svakog učenika; prepoznavaju se njihove potrebe, uočavaju se njihova interesovanja i u stalnoj komunikaciji sa njima i njihovim roditeljima stvara se okruženje koje najviše pogoduje svakom detetu.
FORMIRANJE ODELJENJA
Proces sastavljanja odeljenja jedan je od najsloženijih procesa i najvećih izazova i u Savremenoj mu se poklanja puna pažnja. Nakon obavljanja razgovora sa svom decom i na osnovu svih relevatnih informacija, pristupa se selekciji sa ciljem da formirana odeljenja funkcionišu optimalno. Cilj je stvoriti savršenu društvenu sredinu za svako dete, u kojoj će ono postići najbolje rezultate, ali i steći prijatelje i biti srećno od svojih prvih školskih dana.
Takođe, jedan od akcenata prilikom formiranja odeljenja je na stvaranju balansa koji obezbeđuje da školarci proširuju vidike jedni drugima i međusobno se motivišu i sarađuju.
Plan ličnog usavršavanja mlađih osnovaca
Bez obzira na to za koji od tri nastavna programa se odlučite, on će biti personalizovan prema potrebama i mogućnostima vašeg deteta.
Radi što efektnijeg učenja, učitelj kreira poseban plan u skladu sa vašim školarcem, koji pomaže detetu da lakše ostvari ciljeve zacrtane opštim planom i programom.
Plan ličnog usavršavanja podrazumeva: