Dodirom prsta ili olovke najmlađi vežbaju brojeve, slažu puzle i upoznaju se sa svetom oko sebe, dok stariji učestvuju u različitim timskim kreativnim aktivnostima, kvizovima i takmičenjima ili rade na zajedničkim projektima.
Primer jednog časa na interaktivnim stolovima
U skladu sa kreativnim pristupom nastavi i negovanjem timskog duha, mlađi osnovci se dele u nekoliko manjih grupa. Jedna grupa učestvuje u aktivnostima gde je glavni zadatak prepoznavanje boja i figura i razvrstavanje virtuelnih objekata prema veličini, boji i obliku. Druga grupa vežba reči ređanje slova po azbučnom redu, dok treća pogađa slova crtanjem životinja čija imena počinju na zadato slovo. Četvrta grupa učenika uči matematiku tako što premerava virtuelne predmete uz pomoć npr. plavih kvadrata.
Nakon 15 minuta, svaka grupa prelazi na sledeći zadatak. Na ovaj način svi učestvuju u različitim aktivnostima i razvijaju različite sposobnosti istovremeno. Sva deca aktivno učestvuju u času, stiču nova znanja i sposobnost timskog rešavanja problema, pri čemu se dobro zabavljaju.
Svi na dobitku
Kao i interaktivna tabla, interaktivni sto dozvoljava učiteljima da prate kako se učenik formira i kojim tempom napreduje u nastavi. Na osnovu toga donose se procene kojom brzinom da se kreće kroz nove lekcije i na koji način da se personalizuje program.